Pædagogisk ståsted

”Vi udvikler en karakter og bliver til nogen, og vi er alle meget forskellige. Nogle børn vil selv, andre vil helst, at andre gør det for dem. Nogle lærer af fejltagelser, mens andre smider tingene fra sig ved det mindste fejltrin. Nogle tåler vurdering, men andre bliver vrede ved den mindste kritik. Barnet skal for at blive til nogen lære sig selv at kende, og det er en udviklingsproces.”

Pædagogisk grundlag

Vi har i udviklingen af Th. Langs Børnehave pædagogiske grundlag været meget optagede af Kjeld Fredens bog ”Læring med kroppen forrest” - og hans tanker om kunstens otte gode vaner. Det naturligvis set i lyset af det værdisæt, som Th. Langs Skole bygger på.

Pædagogisk Læreplan

Alle daginstitutioner skal beskriver og dokumentere, hvordan man i institutionen griber arbejdet med børnenes læring og udvikling an.

Du kan læse de pædagogiske læreplaner for Th. Langs Børnehave her.